Att älska någon man saknar

Publicerat i: Allmänt cancer, familj, mamma, saknad, son, älskad
Att älska någon man saknar och att inte kunna säga det till personen, varken via telefon, sms eller mail! Att inte få krama pussa eller bara ha i närheten är en känsla som är otroligt jobbig! Att man ser dagligen hur alla skriver: jag har världens bästa mamma, ingen mamma är så bra som min, ikväll blir det mat hos mamma! Det gör så ont för jag vill också kunna säga det! Klart jag kan säga det men det är inte på samma sätt!! Jag har inte träffat min mamma på snart 14 (!!!) år hon har varit död i mer än halva mitt liv och det är en hemsk tanke! 
Jag va 11 år när min mamma dog, jag kommer fortfarande ihåg när jag fick beskedet! Jag va hemma hos en som heter Lotta, jag hade sovit där och telefonen ringde vid halv 7-7 på morgonen och jag hör hur Lotta blir ledsen! Hon kommer ut till mig och säger att " din mamma finns inte mer" dessa ord ekar fortfarande i mitt huvud och ekandet kommer aldrig försvinna!! Jag va 11 år och min mamma dog vid 47! Jag kan än idag känna hennes doft ibland höra hennes skratt!! När jag och min bror va små ca 10 och 6 år gamla satt vi på mitt rum och spelade in oss själva när vi pratade på kassettband, jag kommer ihåg att jag ropade in mamma och hon pratade så hennes röst fångades upp, efter att hon dog letade jag febrilt efter det där bandet men jag hittade det aldrig! Och jag minns hur ledsen jag va när jag insåg att jag aldrig skulle få höra hennes röst igen, få en kram eller träffa henne! Dem säger att det finns en mening med allt, men jag kan inte se den meningen, vad är meningen med att en mamma ska dö och lämna 4 barn efter sig i åldrarna 7, 11, 15 och 21! Så ni som fortfarande har eran mamma vid liv, ring henne eller smsa henne och säg hur mycket ni älskar henne! För man vet aldrig vad som händer! Livet är för kort och alldeles för orättvist!! 


#1 - - Elin:

Usch.. hemskt tanke! Det är så himla orättvist ♡

Svar: <3
Josefin Karlsson