Jag HATAR min kropp!! Nu kanske många höjer på sina ögonbryn och funderar på varför, " hon som är så smal och ändå nyss får barn, och är 2 barns mamma dessutom" det är just det, jag älskar mina barn mer än allt, men dem har förstört min kropp, vilket egentligen är ganska förståligt men det gör de inte lättare! Att man ständigt får höra,
" åh du tynar bort snart! äter du något? men oj hur mår du!? du har ju blivit så smal!! hur kan man ens tro att det är OKEJ att säga en som sak? Tro mig jag äter som en HÄST, nästan mer än J vissa gånger! Hur kan man bara ta föregivet att den frågan är okej, skulle ni gå fram till en nybliven 2 barns mamma och nypa henne i magen och säga "Nämen oj här sitter det några extra kilo tror jag" eller " har du inte gått ner allt än?" Nej jag tror faktiskt ingen skulle göra det, så varför tror då vissa att det är okej att göra det på oss smala!

Vissa går ner snabbare än andra så är det bara, acceptera det!

Jag har ALLTID älskat min kropp, men just nu avskyr jag den, röven är som bortblåst och magen är uppblåst, pattarna är 2 helt olika storlekar, och hade jag haft pengarna till det hade jag lagt mig under kniven för längesen!

Även om jag inte visar utåt hur sårar jag egentligen blir så går jag sönder inombords! För så länge jag ammar och hon inte tar flaska kommer Hata min kropp, för det är just det, Luna äter bokstavligt talat upp mig!!

Så nästa gång vi träffas eller du bara ser en bild, du behöver inte påpeka hur min kropp ser ut, för jag VET, jag vet!!

Sen är det klart att man ska bry sig om varandra, men så länge ni inte ser några varningssignaler på bullemi eller anorexia så behöver ni inte oroa er, om jag får problem så berättar jag det!!

Hoppas eran start på veckan vart fantastisk!✨ Glöm nu inte det lilla hjärtat 👇🏻❤️

#1 - - Denise:

Världens finaste vän är du!!! ❤️

#2 - - Denise:

Världens finaste vän är du!!! ❤️

Svar: Du är ❤️
Josefin Karlsson

#3 - - Jennifer:

Ingen får kommentera din vikt och din kropp men du tycker det är okej att kommentera och skriva ut och sprida rykten om personer som har svårt att gå ner i vikt i stället? Lite motsägelsefullt kan jag tycka! Du borde fan skämmas!

Svar: Och när har jag gjort det?
Josefin Karlsson

#4 - - Jennifer:

Det tror jag nog att du vet!

Svar: Om det är den Jennifer jag misstänker så har jag ALDRIG sagt något om varken din vikt eller någon annans, men däremot va der NI själva som skrek över hallen vad ni hade för resultat! Då det va fler som hörde det! Jag struntar fullständigt i vad andra väger och har ingen nytta av att sprida runt något som jag inte gjort!
Josefin Karlsson

#5 - - Jennifer:

Nej det gjorde vi knappast. Det skrevs även en massa skit om oss på fb. Men skit samma, det är länge sen och egentligen glömt. Jag tar tillbaka allt! Förlåt. Hoppas du snart mår bättre, snart är den största delen av amningen förbi. Det kan bara bli bättre när man är nere på botten. Fortsätt kämpa!

Svar: Nä okej, om jag sa något om det ber jag verkligen om ursäkt, jag är inte dem personen nu som jag va då!! Va svårt att leva med en person som klankade ner på alla och man höll med fast man egentligen inte ville 😞 tack då mycket 😊
Josefin Karlsson

#6 - - Jannica:

Väl talat!
Jag får ofta höra att jag är jättesmal och att jag måste träna/banta så smal som jag är. Men folk förstår inte att det är lika illa att kommentera min undervikt som att kommentera någons övervikt, eftersom att det är inte nåt jag försöker vara/bli.

#7 - - Hanna:

Bra skrivet!

#8 - - thessas.blogg.se:

Bra poäng där. Känner igen mig till hundra procent.

#9 - - Erika:

Kan dock tycka att det faktiskt påpekas åt båda håll. Både om man har gått upp och ner. Har fått pikar när jag gick ner mycket i vikt men nog var det en del pikar om hur stor jag var både som gravid och även efter att min son föddes. Tråkigt och onödigt att kommentera andras vikt! 😔 Jag hoppas du slipper kommentarer framöver, man vet mycket väl hur man ser ut utan att folk behöver tala om det för en 😊 Kram

#10 - - Frida - mamma & hälsa:

Vilket bra inlägg!
Jag tror inte många tänker på att man kan bli sårad när man är smal bara för många anser att det är idealet.
Fortsätt kämpa med amningen och stå på dig :)

Svar: Exakt! Tack ❤️
Josefin Karlsson

#11 - - Www.angusfoto.blogg.se:

Word!!! Vet precis vad du går igenom. Gick ner mina gravidkilo på 20 kg på 3 månader och sen fortsatte det med 10 kg till! Och folk var inte sena med att kommentera. Som stt jag gjorde det med flit. Däremot åt jag knappt med en förlossningsdepression light och kolik bebis 😫

Svar: Ja med sonen gick jag ner mina gravidkilon 30 kilo på 4 månader + 5 till! Och fick samma kommentarer då! Precis som du säger, dem börjar hagla in ganska så snabbt! Fortsätt kämpa ❤️
Josefin Karlsson

#12 - - Anonym:

Tyvärr går ju folk även fram till nyblivna mammor som inte gått ner i vikt och påpekar det, typ "ska du ha en till" etc. Lika fel åt båda hållen dock. Ingen ska kommentera någons vikt oavsett om en är smal eller tjock!

Svar: Ja folk är väldigt snabba med att kommentera kroppen efter en graviditet!
Josefin Karlsson

#13 - - Amanda & ridtravaren Lilleman:

Det är absolut inte okej att kommentera någons kropp. Däremot händer det ju också att folk uttycker sig om just det du skrev om "nybliven 2 barns mamma och nypa henne i magen och säga "Nämen oj här sitter det några extra kilo tror jag" eller " har du inte gått ner allt än?" "

That shit happens too. . . . Alla har inte vett i ryggraden helt enkelt.

Svar: Självklart händer det också, och det är hemskt!! Vissa borde ha silvertejp över munnen!
Josefin Karlsson

#14 - - Nathalie:

Folk kan vara så jäkla vidriga. Det är liksom "okej" att kommentera en smal kropp men nåde den som påpekar att någon är fet, då jäklar brakar helvetet lös.
Jag har haft/har anorexi och har fått många kommentarer om hur hemsk jag ser ut. Som om det inte vore nog att jag mår dåligt, nej, då ska jag behöva höra att jag ser hemsk ut också. Som om en sån kommentar skulle få mig att må bättre, vakna upp och typ inse något som jag tyvärr redan vet. Jag vet mycket väl att jag är mager, jag är inte blind precis. Avskyr verkligen folks kommentarer!