Jag insåg att jag inte jag skrivit förlossningsberättelse från Lunas födelse! Så nu ska jag försöka samman fatta allt 😃 


Vi åkte in första gången i v.36+5 och insåg ganska snabbt att föds hon imorgon kommer hon och Leo födas i damma vecka! Men vi skulle ju på bröllop så jag ville verkligen inte föda! Vi hade testat färdknäppen och dryga. Resultat, jag låg med täta sammandragningar vi fick 1 bricanyl tog den när vi kom hem och allting upphörde! Bra tänkte jag nu kan vi sova och fokusera på vännernas bröllop! 

Andra gången vi åkte in va i v.39+2 även detta efter färdknäppenoch täta sammandragningar igen, vissa gjorde ont andra inte, jag va öppen 2 cm och 1 cm kvar på tappen , latensfasen va hör med startad! Vid 02.59 fick jag 2 citodon och lyckas sova i 3 h! När jag vaknar är allt borta IGEN 😩 och här kändes det som om jag hade gått över 3 veckor redan efter som Leo föddes i 36+6! Men det va bara bita i det sura äpplet och åka hem! 
Dagarna gick och jag kände inte ett skvatt, mer än att det lossnade otroligt mycket slempropp! 

På kvällen den 26 maj sa jag till Jocke vi testar ha sex 1 gång till, han tyckte inte att det va någon idé för vi får ju ändå bara åka hem! Jag ska ha sex, punkt slut! Så vi körde färdknäppen 3:e gången gillt! La mig i soffan med Leo men jag kunde inte somna, kände lite små värkar men tänkte tanken att de bara är en inbillning, 03,55 ringde jag till FL då jag va på toa så lossnade mer slempropp med blod i, en tecken blödning! Och värkar kom tätt! Vi åkte med Leo till farmor och farfar och va inne på FL 04.40! 
Jag erbjöds att ligga i badet en stund och det tackar jag ja till, 
06.20 kände jag att det va bra, gick till rummet och CTG kopplades på, strax efter 7 kommer dagpersonalen in och jag andas igenom
Varenda värk som kommer, med Leo hade jag fruktansvärt ont i ryggen men med luna satt allt i magen, stod och hängde på handfatet och studsade upp och ner! Lustgasen kopplades på 07.15! 
Satt en stund på pilatesboll men det gjorde bara ondare vid varje värk då den va inte långvarig! 
8 va det dags gör undersökning och när hon undersöker säger hon att nu kommer vattnet gå, och det gjorde det! Vilken känsla när vattnet gick vart en helt annan smärta och släppte konstigt nog på trycket! 🙌🏻 ja va öppen 9 cm och här bad jag om spinalbedövningen för jag va helt slut, hade så fruktansvärt ont! 
30 Min senare kommer narkosläkaren in och ger mig smärtlindring, 1 försöket träffade han fel så det blixtrade till i hela benet 😭 men sen gick det bra, nu kunde jag äntligen andas ut och äta lite! Här hade jag legat och krystat sen 8 ungefär och inte skulle det ta slut här!
9.55 känner jag återigen tryckkänslan jag hade nu vart öppen helt i ca 1timme men modersmunmen ville inte försvinna helt, ( precis som med Leo) 

Jag får värkförstärkande ca 10.20 sen kommer jag bara ihåg att det kommer in massvis med läkare , fetare alltså 5(!!) st och tittar på min muffla Medans jag ligger och krystat och skiter på mig om vartannat! Män och kvinnor 😂 
värkarna kommer så tätt och är så intensiva så det bestäms att jag ska få bricanyl, 11.05 läggs den och vilken Känsla, jag hade alltså inte fått vila mellan värkarna på ca 2 h utan de kom HELA tiden! 

11.56 föddes det en fantastisk flicka i Vidöppet läge, hon föddes alltså med ansiktet uppåt! Det va därför det tog längre tid att få ut henne + att hon låg snett i förlossningskanalen! Men ganska snabbt efter att hon föddes slutade hon andas så det vart bråttom
Till neo, där de fick igång henne och Jocke fick sitta med henne på 69 med syrgas! Jag fick inte träffa henne försen 2 h efter då jag va tvungen att kissa innan 😩  

Så summan av det hela, jag låg och krystade i 4h inte 3 som Jag alltid trott! Jag andades INTE igenom värkarna utan jag skrek som en gris genom varje! Och jag föder INTE barn igen! Inte efter denna förlossning! Jag bad dem flera gånger att hjälpa mig att de skulle göra något för jag orkade inte, jag va HELT slut! Men trotts det så orkar man fan ändå! ✨